Odcinek 7, czyli o nastoletnich rekinkach biznesu

Dodano: Maj 16 2013 Autor: Avena Admin

Czy zdarzyło Wam się kiedyś obserwować dzieci na placu zabaw? Dosyć szybko można zauważyć: kto ma zadatki na lidera, kto się podporządkowuje, a kto będzie w przyszłości… freelancerem. Teorie są różne: że z tymi cechami się rodzimy, albo że najbardziej kształtuje nas środowisko, w jakim przebywamy do 5-tego roku życia. Przypominasz sobie siebie na placu zabaw? Swoje dowodzenie lub bunt wobec przedszkolnej masy…?

Te nasze predyspozycje rzecz jasna ewoluują, szlifowane przez kolegów, rodziców, zainteresowania czy… pierwszy trądzik. Zresztą: każdy wie, jak to jest w szkole średniej i co by zmienił, gdyby cofnąć czas zachowując nasze dzisiejsze doświadczenie i wiedzę 30-to czy 40-latka. Prawda? My, gdyby cofnąć czas, z pewnością chcielibyśmy wziąć udział w takim przedsięwzięciu, jak wakacyjny Gdańsk Business Week, dedykowany właśnie nastoletnim trójmiejskim* „rekinkom biznesu”. To już trzecia edycja tego energetycznego, wakacyjnego, sześciodniowego przedsięwzięcia Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta, prywatnych sponsorów i naszego Startera. Do udziału w poprzednich edycjach media zachęcały m.in. tak: „Zamiast leżeć na plaży i zastanawiać się co jest za horyzontem – przekrocz horyzonty własnych możliwości”. Warsztaty te są kierowane do młodzieży w wieku od 15 do 19 lat i – prowadzone głównie przez zagranicznych gości – odbywają się wyłącznie w języku angielskim. Warsztaty przedsiębiorczości Gdańsk Business Week bazują na autorskim programie amerykańskiej Foundation for Private Enterprise Education, która jest pomysłodawcą amerykańskiego Washington Business Week. W Stanach Zjednoczonych od przeszło 30 lat koncept ten cieszy się niesłabnącą popularnością, a liczba absolwentów programu przekroczyła 50 000. Ten program to ogromna dawka wiedzy z zakresu marketingu, ekonomii, giełdy, zarządzania zespołem, czy technik prezentacji i okazja do rozwoju kreatywności, przebojowości i wiary w sukces młodych ludzi.

„Would you hire yourself?” – brzmiało jedno z zadań w ramach ubiegłorocznej edycji. Inne zadania dotyczyły np. „Business and social responsibility” czy testów typu „What type of leader are you?”. Młodzież uczyła się też podstawowych technik prezentacyjnych. Ponieważ już po kilku dniach dobrze wiedzieli kim jest INWESTOR, przygotowywali też symulację firmy i prezentację przed inwestorami. W tym całym biznesowym mikroświecie, który został stworzony w czasie Gdańsk Business Week, młodzi ludzi próbowali też przygotować wzorcowy…  list dziękczynny do firm. Ładny pomysł, prawda? Odrobina pokory nie zaszkodzi.

 

Zgłoszenia młodzieży będą przyjmowane od 20 maja na stronie Gdańsk Business Week
O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność, a dodatkowym warunkiem jest wniesienie opłaty (200pln).

*obszar Metropolii Gdańskiej