Clipster poszukuje mieszkańców z pomysłami na biznes!

Dodano: Gru 02 2016 Autor: Personal PR

Jak wykorzystać 17m² przestrzeni z coworkingiem w centrum gdańskiego Wrzeszcza? Do rozwoju biznesu! W Gdańsku znajduje się jedyny w Polsce coliving, w którym od ponad roku mogą mieszkać młodzi ludzie rozwijający pod okiem mentorów projekty biznesowe. Twórcy Clipstera: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER i Alfabeat poszukują kolejnych rezydentów. Rekrutacja do przestrzeni możliwa jest do 10 grudnia poprzez stronę: www.clipster.pl.

_mg_5057

Na terenie energicznego Garnizonu Kultury znajduje się Clipster, w którym szansę na rozwój projektów miało już 35 osób. Współpracują w mentorami w celu weryfikacji pomysłów na biznes.

Na czym polega praca i życie w Clipsterze?

– Mieszkańcy mają do dyspozycji własne mikroapartemnty i wspólny coworking, w którym codziennie pracują i niekiedy razem zaczynają rozwijać projekty. Otrzymują wsparcie od mentorów, a po pierwszych 3 miesiącach pobytu prezentują efekty swojej pracy przed ekspertami. W Clipsterze mogą rozwinąć swój pomysł bądź po analizie z ekspertami, objąć nowy kierunek – tłumaczy Kinga Kuczyńska z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.

Do tej pory w Clipsterze mieszkali architekci, przedstawiciele branży IT, osoby specjalizujące się w marketingu internetowym czy studenci. Rezydenci do dyspozycji mają mikroparatamenty oraz wspólny coworking. Każdy Clipster współpracuje z mentorem, który specjalizuje się w interesującej go tematyce. W gronie tutorów znajdują się m.in. Mick Griffin, dyrektor ds. Sprzedaży w Brand24, Rafał Janik, CEO firmy 140 Media Agency (oficjalnego i wyłącznego partnera Twittera w Polsce) czy Jacek Kotarbiński, ekspert z zakresu marketingu i trener biznesu.

Jak Clipsterzy łączą mieszkanie i pracę w unikalnej gdańskiej przestrzeni? Codzienne życie Clipstera przybliża jeden z mieszkańców:

– Ze względu na to, że Clipster mieści się w zabytkowym budynku, to pokoje musiały zostać dopasowane do istniejącej tkanki – dzięki temu każdy z nich jest inny. Łączy je schludne i kompaktowe wnętrze zapobiegające rozproszeniu myśli i nie odciągające od tego, po co znaleźliśmy się w tym miejscu w pierwszej kolejności. Dodatkowo, cowork w Clipsterze zachęca do wspólnej pracy i inspiruje. Już po pierwszych dwóch tygodniach mieszkania w mikroapartamencie zrezygnowałem z pracy w nim i wszystko robiłem w coworku – mówi Piotr Białobrzeski, były mieszkaniec Clipstera.

Projekty Clipsterów już wzbogacają polską scenę startupową:

– Minął ponad rok od powstania Clipstera, wszyscy mieszkańcy zweryfikowali swoje projekty, jeden z nich pozyskał inwestora, a inny z sukcesem rozwija firmę Machinaroom, której koncepcję opracował w Clipsterze – tłumaczy Michał Mysiak z Alfabeat.

Machinaroom to nowa forma grupowej rozrywki, alternatywna dla escape roomów. W 2017 roku przestrzeń będzie otwarta w Gdańsku – mieście, gdzie narodził się pomysł na biznes byłego mieszkańca Clipstera, Piotra Białobrzeskiego. To jeden z projektów, który, przy wsparciu Clipstera, przerodził się w biznes.

Rekrutacja do Clipstera potrwa do 10 grudnia. Osoby, które poprzez formularz dostępny na stronie www.clipster.pl, zgłoszą chęć udziału w programie, czeka jeszcze rozmowa kwalifikacyjna, która potwierdzi możliwość zamieszkania w Clipsterze. W zależności od rozwoju projektów rezydencja może trwać 3, 6 lub 9 miesięcy.

Kategoria: Clipster