Dziewięć innowacyjnych produktów na zakończenie piątej edycji Gdańsk Business Week

Dodano: Lip 27 2015 Autor: Personal PR

Ładowarka do telefonu na energię słoneczną, aplikacja dopasowująca ubrania do warunków pogodowych, specjalne okulary do snu czy lek, który zmniejsza wpływ alkoholu na człowieka – to niektóre z innowacyjnych produktów, których pomysłodawcami są… nastolatkowie. Ich idee miały szansę ujrzeć światło dzienne podczas targów przedsiębiorstw tzw. Trade Show w piątek, 24 lipca br., podczas ostatniego dnia piątej edycji Gdańsk Business Week – letnich kursów biznesowych organizowanych przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. W programie wzięło udział blisko 100 uczestników i niemal 20 Doradców Firm, czyli mentorów zespołów prowadzących wirtualne firmy.

Zapał, gorączkowe poszukiwanie rozproszonych po sali w zgromadzonym tłumie 30 inwestorów i kilkuminutowe rozmowy w języku angielskim o niezwykłości projektów, za którymi stoi młodzież – tak wyglądały tegoroczne targi przedsiębiorstw, jedno z ostatnich zadań, z jakimi zmierzyli się nastolatkowie stawiający swoje pierwsze kroki w biznesie na Gdańsk Business Week. Najlepiej przekonała do siebie inwestorów – przedstawicieli trójmiejskich firm, lokalnych władz i instytucji otoczenia biznesowego – grupa proponująca smartwatch monitorujący funkcje życiowe właściciela.

– To, co zwróciło moją szczególną uwagę, była energia i motywacja, z jaką uczestnicy stawali przed każdym nowym wyzwaniem. Nie były to łatwe zadania, gdyż wiązały się z podstawowymi umiejętnościami menadżerskimi i wymagały od uczestników kooperacji, uczenia się od siebie nawzajem, prezentacji publicznej. Uważam, że świetnie sobie poradzili, a pomysły, jakie przedstawili, niewiele różniły się od obecnych trendów na rynku – mówi Maks Stempniewicz z Microsoft, który wcielił się w rolę sędziego i inwestora.

Chwilę wcześniej przed komisją sędziowską, niczym pitchujący przedsiębiorcy, młodzież prezentowała tygodniowe osiągnięcia prowadzonych przez siebie wirtualnych firm analizując błędy i wyciągnięte z nich lekcje, które pozwoliły ich przedsiębiorstwom utrzymać się na konkurencyjnym rynku. To zadanie – Stockholder Presentations – oceniało podejmowane w zespołach na przestrzeni kilku dni decyzje – zarówno finansowe, jak i związane z zarządzaniem czy marketingiem. Wszystko po to, by kilkunastolatkowie zdobyli przede wszystkim praktyczną wiedzę o tym, jak prowadzi się firmę.

Oprócz, Trade Show i Stockholder Presentations, młodzież brała udział w zadaniu polegającym na zebraniu jak największej liczby polubień założonej na Facebooku i prowadzonej przez młodzież strony ich wirtualnej firmy (Marketing Challenge), tworzeniu reklam samodzielnie wykreowanych produktów z „góry śmieci” (Hunk of Junk Commercials), w których również mogli dać popis swojej kreatywności. Młodzież zareklamowała m.in. Fishonator 2000 – wielofunkcyjną łódkę do wędkowania, James Board – czyli deska która pływa i lata czy Dream Maker.

Najważniejsze zadanie – symulację biznesową, Biz Sim – wygrała firma Alt + E Alternative Energy, która dzięki podejmowanym przez zespół odpowiednim decyzjom, skończyła sześciodniowe zmagania z najwyższą pozycją na rynku.

– Większość osób, które zapisują się na Gdańsk Business Week, myśli o studiach ekonomicznych, własnej działalności. Gdańsk Business Week pozwala nam zrozumieć niektóre procesy i zdobyć pojęcie o tym, w jakiej roli czujemy się najlepiej i w jaki sposób nasz udział może być cenny dla rozwoju firmy. Dzięki kursowi i zadaniom, w których braliśmy udział, wiemy, że nie każdy musi być od razu prezesem firmy, ale każda osoba z zespołu ma taki sam ważny wpływ na losy firmy – mówi jedna z uczestniczek wydarzenia.

Uroczyste zakończenie piątej edycji Gdańsk Business Week odbyło się w Europejskim Centrum Solidarności, gdzie młodzież, w obecności najbliższych, odebrała nagrody za tygodniowy udział w intensywnym kursie biznesowym.

 plansza aktualna GBW2015

Gdańsk Business Week 2015 to piąta edycja przedsięwzięcia realizowanego dla młodzieży w wieku 15-19 lat przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. Gdańsk Business Week to 6-dniowe warsztaty przedsiębiorczości i kreatywności realizowane w oparciu o symulację biznesową, prowadzone w języku angielskim przez amerykańską kadrę menedżerów z firm – takich jak Boeing – przy współpracy z menedżerami z Polski. Idea programu oparta jest na autorskiej licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education, która realizuje program w Stanach Zjednoczonych od 38 lat i może pochwalić się 60 tys. absolwentów. W Polsce, we wszystkich programach, wzięło dotychczas udział około 1350 uczestników. Rokrocznie w samym GBW bierze udział blisko 100 uczestników. W tym roku Partnerami Złotymi wydarzenia są InvestGDA i ZKM Gdańsk, Partnerami Srebrnymi: Kemira i Energa. Więcej informacji: www.gdanskbusinessweek.pl.