Eksperci mówią, jak wykorzystywać social media w swojej firmie

Dodano: Paź 03 2014 Autor: Avena Admin

Mówi się, że social media to najpotężniejsze narzędzie w sieci, które pozwala zbierać informacje i komunikować się z klientem. Jeśli tak, to czy sukces firmy zależy od liczby lajków na Facebooku lub zdjęć na Instagramie? Jak wykorzystywać social media w swojej firmie, podpowiadają nasi eksperci.

Artur Brzyski (Insys)Artur Brzyski

Zapomnij, że Facebook, Instagram czy blogi to narzędzia sprzedażowe. Jeżeli twoje myślenie o marketingu kończy się na założeniu strony na Facebooku, to lepiej najmij do stworzenia strategii agencję.
Social media to narzędzia do podtrzymywania kontaktu z obecnymi klientami. Pokaż w nich, jak obsługujesz obecnych klientów, a potencjalni klienci zapragną być właśnie tak obsługiwani. Stawiaj na pogłębianie relacji poprzez social media. Staraj się lojalizować klientów i wyróżniać ich. Aby dobrze zrozumieć rolę social media i oraz innych kanałów komunikacji marketingowej, zachęcam do zapoznania się z konceptem RaDaR, którą stworzył Nate Elliot z agencji Forrester. To elementarz nowoczesnej komunikacji marki ze swoimi odbiorcami.

Artur Banach (Netsprint)Artur Banach

Nie ma uniwersalnej recepty na skuteczność w mediach społecznościowych poza publikowaniem treści ciekawych dla naszego użytkownika. Choć już bardzo wiele na ten temat napisano i powiedziano, każdy przedsiębiorca rozpoczynający komunikację swojego biznesu w social media jest po trosze skazany na kombinację analizy dotychczasowych rozwiązań (np. konkurencji) i eksperymentowania na żywym organizmie. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania marketingowe, powinniśmy sobie odpowiedzieć na pytania kim są nasi potencjalni klienci, gdzie możemy znaleźć ich w sieci i czego od nich oczekujemy – czyli jaki jest nasz cel komunikacji.
Social media nie mogą być celem samym w sobie i podejście “zróbmy profiI na Facebooku, bo wszyscy go mają” daleko nas nie zaprowadzi. Warto przemyśleć zarówno nasze potrzeby, jak i zasoby, które możemy przeznaczyć na prowadzenie działań, a także postawić na dywersyfikację kanałów social media, którymi chcemy się posługiwać – w zależności od charakteru naszego biznesu, a także treści, którą akurat chcemy komunikować.

Joanna Pikuła-Małachowska (tekstyna5)Joanna Małachowska-Pikuła

Z social media należy korzystać przede wszystkim rozsądnie. Niestety to nie jest lek na całe zło. Trzeba wiedzieć, do kogo i co chcemy powiedzieć, a także jak często. Trzeba też pamiętać, że założenie profilu na FB, czy innym portalu społecznościowym, to spora odpowiedzialność. Wszystko opiera się na konieczności stałego monitoringu i kontrolowaniu sytuacji, w których ktoś nas „nie lubi”. Bardzo dużo ciekawych informacji na ten temat jest w czasopismach Marketer + i Marketing w praktyce. Polecam!

Bartosz Boniecki(Investin)Bartosz Boniecki

Wszystko zależy od tego, jaki jest nasz cel. Dzięki nim możemy budować relacje i lojalność klientów, promować nasz biznes poprzez content marketing lub traktować social media jako generatora leadów sprzedażowych. Znam takie firmy, które większość swoich klientów pozyskują przez media społecznościowe.

Małgorzata Zalewska (InvestGDA)Małgorzata Zalewska

Trudno sobie wyobrazić działanie firmy w dzisiejszym środowisku biznesowym bez jakiejkolwiek obecności w social media. W zależności od branży, od charakteru działalności, konieczna jest intensyfikacja używania social media. Oznacza to ciągłe dostarczanie interesujących informacji, aktualizowanie dostępnych dla użytkowników informacji, prowadzenie np. newslettera, gromadzenie sieci kontaktów, aby informować o interesujących wydarzeniach, nowych produktach itp. Social media oferują wiele możliwości, a użytkownicy, klienci są bombardowani informacjami, więc przede wszystkim trzeba pamiętać, aby określić, z czym my chcemy być kojarzeni, z jaką jakością i jakimi tematami i wówczas tak wybraną strategię, systematycznie realizować.

Artur BanachArtur Banach
Od 12 lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z marketingiem internetowym. Prezes Zarządu Netsprint, firmy, która „napędza marketing technologią” na wielu rynkach europejskich. Netsprint koncentruje się na wsparciu klientów w obszarze: pozyskiwania nowych klientów i użytkowników, lepszej konwersji i monetyzacji serwisu WWW, a także monitorowaniu i raportowaniu zachowań klientów.
Wcześniej Artur Banach współpracował z inkubatorem e-Katalyst oraz pracował w dziale Tax and Legal Services w PriceWaterhouseCoopers w Los Angeles.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; lubi podróże, sport i kino; ma dwóch synów.

Joanna Pikuła – MałachowskaJoanna Małachowska-Pikuła
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Właścicielka marki tekstyna5.pl, w ramach której zajmuje się budowaniem wszelkiego rodzaju treści wykorzystywanych przez przedsiębiorców w ich komunikacji z klientami, np. tworzeniem tekstów umieszczanych na stronach internetowych. Zawodowo związana z Wydziałem Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Specjalistka w zakresie badań nad zachowaniami konsumpcyjnymi, przede wszystkim dotyczącymi kierunków i siły oddziaływania instrumentów komunikacji marketingowej przedsiębiorstw na ich rynkowe otoczenie. Autorka publikacji z zakresu zachowań konsumentów, zarządzania marketingowego oraz specyfiki działań w dziedzinie polityki komunikacji.

Artur BrzyskiArtur Brzyski
Kierownik zarządzający Insys. Od lat zarządza projektami na styku marketingu, IT, mediów i big data. Wspomaga klientów w budowaniu strategii i modeli biznesowych, a także obecności marek w marketingu wielokanałowym. Zwolennik zarządzania opartego o design management i projektowania opartego o metody service design.

Bartosz BonieckiBartosz Boniecki
Menedżer zespołu analitycznego Grupy INVESTIN. Koordynuje proces akceleracji projektów zaawansowanych technologii. Posiada ugruntowane doświadczenie w modelowaniu finansowym i wycenach innowacyjnych technologii, a także analizach rynku. PM procesu akceleracji dwóch projektów: 1) systemu zautomatyzowanego odzysku należności oraz 2) technologii odzysku metali szlachetnych i metali ziem rzadkich z zużytych urządzeń IT/ZSEE. Ponadto, prowadził również szkolenia dla inwestorów i pracowników naukowych oraz tworzył analizy rynków finansowych, publikowane przez ogólnopolskie portale internetowe (Onet.pl, Gazeta.pl, Bankier.pl, Interia.pl). Od 2008 roku praktyk rynków finansowych (akcje oraz opcje na GPW, a także kontrakty CFD na Forex), a w latach 2011-2012 ekspert rynków finansowych TV Biznes, Polsat i Polsat News. Ukończył finanse i rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, ze specjalizacją Bankowość inwestycyjna.

Małgorzata Zalewska Małgorzata Zalewska
Absolwentka Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i studiów MBA w Chicago. Założycielka i prezes pierwszego w Trójmieście klubu organizacji Toastmasters – Tricity Toastmasters International, w którym realizowane są kursy przemawiania publicznego, zarządzania zespołem i projektami. Specjalista ds. nowych rynków zbytu, marketingu i sprzedaży. Pracowała w firmach m.in. w Stanach Zjednoczonych i w Wielkiej Brytanii. Interesuje się nowymi technologiami i ich praktycznym zastosowaniem w biznesie. Od kilku lat pracuje na stanowisku Kierownik Projektu w InvestGDA. Od 2012 Doradca Dziekana Wydziały Ekonomicznego UG d/s współpracy z biznesem. Od początku 2014 prowadzi autorski program rozwoju, którego uczestnicy uczą się umiejętność szybkiego osiągania celów i satysfakcji z życiu zawodowym i osobistym. Czas wolny spędza z książką, biegając lub tańcząc. Sezonowo żegluje i jeździ na nartach.

Kategoria: Wiedza