“Have fun, do your best, and maximize outcome!”. Za nami IV edycja Gdańsk Business Week.

Dodano: Lip 29 2014 Autor: Avena Admin

W tym roku w dniach 20-25 lipca nie było chyba w Polsce drugiego takiego wydarzenia jak IV edycja Gdańsk Business Week – tygodniowego kursu przedsiębiorczości dla nastolatków, w którym wzięło udział blisko 100 uczestników z kraju i z zagranicy.

Gdansk Business Week

W niedzielę 20 lipca oficjalne rozpoczęcie programu poprowadził Eliot Brimage – Chair of the Week z firmy Jostens. Po krótkim przywitaniu i prezentacjach mentorów nastąpił podział na zespoły, w których uczestnicy pracowali przez cały tydzień ucząc się otwartości, zarządzania czasem i pracy w grupie.

Eliot Brimage

Przez cały tydzień trwania projektu, program był bardzo napięty. Zaraz po wczesnym śniadaniu uczestnicy angażowali się w liczne projekty, do których należało m.in.: tworzenie produktów z niepotrzebnej góry odpadów, symulacje biznesowe w ramach których podejmowano strategiczne decyzje, ćwiczenie autoprezentacji i szlifowanie przemówień w języku angielskim.

uczestnicyuczestnicyuczestnicy

Partner projektu Gdański Park Naukowo-Technologiczny, 23 lipca w ramach ICT Day zaprosił wszystkich uczestników Gdańsk Business Week do swojej nowoczesnej siedziby, w której mogli zapoznać się z przedstawicielami działających tam firm. W tym dniu, uczestnicy przybyli także i do naszego STARTERA, gdzie przygotowaliśmy dla nich mnóstwo atrakcji.

GPNTCrazy Room STARTER

W ostatnim dniu programu odbyły się Targi Przedsiębiorczości, podczas których uczestnicy starali się udowodnić, że jako osoby zarządzające, byłyby w stanie rozwinąć i utrzymać daną firmę na rynku. Następnie uczniowie zaprezentowali swoje innowacyjne produkty, a zaproszeni goście wcielili się w inwestorów i decydowali, który zespół ma najlepiej przemyślany produkt oraz plan sprzedażowy.

Ceremonia ZakonczeniaCeremonia Zakonczenia (2)Ceremonia Zakonczenia

Ceremonia Zakończenia tegorocznego Gdańsk Business Week wzorem ubiegłej edycji, odbyła się w majestatycznym Dworze Artusa, a my wykorzystaliśmy tę okazje, aby zapytać uczestników o ich wrażenia.

To czego nauczyłem się na Business Weeku to, żeby się nigdy nie poddawać i zawsze walczyć do końca. Raz popełniliśmy błąd i doprowadziło to naszą „firmę” do bankructwa, cała drużyna kłóciła się między sobą kto jest winny, w końcu udało nam się pogodzić i dzięki tej sile skończyliśmy lepiej niż moglibyśmy sobie wyobrazić – z przejęciem opowiadał Krzysztof, którego do udziału w Gdańsk Business Week namówiła mama.
– Wiedza zdobyta na BW odnosi się w bardzo dużym stopniu do życia codziennego, jest to otwartość, pozytywne nastawienie do życia i chęć dalszego rozwoju – dodaje Krzysztof.

GPNT

Z kolei Adam o Gdańsk Business Week dowiedział się od znajomych ze szkoły.
– Na początku nie wiedziałem czego się spodziewać, ale byłem zorientowany jakie możliwości daje stowarzyszenie absolwentów GBW – Alumni, dlatego chciałem spróbować. Niby tylko 6 dni, ale wykorzystałem je naprawdę bardzo dobrze. Byłem CEO mojego zespołu, od którego otrzymałem duże wsparcie, mogliśmy na siebie liczyć. Program pozwolił mi na sprawdzenie swoich umiejętności w byciu liderem i pracy w zespole, wiem jak trudno jest kierować pracą innych.

Program Gdańsk Business Week to nie tylko nastoletni uczestnicy, ale doświadczeni menedżerowie z Polski i USA, którzy wcielili się w rolę Doradców Firm i wspierali młodzież podczas całego tygodnia.

Steve McGraw

– Gdańsk Business Week to bardzo intensywny program, w którym dla mnie najciekawszy jest kontakt z drugim człowiekiem. Z reguły jest tak, że kiedy pracuje się w zespole nie ma czasu na skupieniu się na drugiej osobie, liczy się wykonanie zadania. Ten program daje zupełnie inną perspektywę, pozwala poszerzyć horyzonty. Jako doradcy wspieraliśmy uczestników w procesie myślowym, pozwalaliśmy na błędy, dając poczucie odpowiedzialności za wykonywaną pracę – mówiła Małgorzata Zalewska Project Managment z InvestGDA.

– W tym roku zakończyłam program z poczuciem dużego luzu i przeświadczeniem, że trzeba nabrać dystansu, określić to, co naprawdę ważne. Z całego tygodnia najbardziej zapadła mi w pamięć misja jednej z firm, która idealnie odzwierciedla klimat Gdańsk Business Week, jedno proste zdanie: „Have fun, do your best, and maximize outcome!” – dodała Małgorzata Zalewska.

I tego właśnie życzymy wszystkim tegorocznym, ale i przyszłym uczestnikom Gdańsk Business Week. Nie bój się wyzwań, uwierz w swoje możliwości i po prostu powiedz:
„Yes, I can!”.

Organizatorami Gdańsk Business Week są Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Miasto Gdańsk oraz Washington Business Week, a Współorganizatorem Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Sponsorami Srebrnymi projektu byli: Zarząd Komunikacji Miejskiej, InvestGDA, Energa i Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna.