Kolejni nastolatkowie uczyli się biznesu w Gdańsku. Zakończył się Gdańsk Business Week 2016!

Dodano: Lip 28 2016 Autor: Personal PR

Chip pomagający znaleźć zgubiony przedmiot, słuchawka tłumacząca treść rozmowy czy okulary nieustannie dopasowujące się do wady wzroku. To pomysły opracowane przez nastolatków podczas 6. edycji Gdańsk Business Week organizowanej przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Miasto Gdańsk i Washington Business Week. W wydarzeniu wzięło udział 90 osób z Polski, USA i Białorusi oraz ponad 60 międzynarodowych ekspertów.

GBW2016_fot. Michał Młynarczyk

90 uczestników, 19 doradców z Polski i USA oraz 6 dni intensywnych warsztatów w języku angielskim. To istota wydarzenia, które od niemal 40 lat z powodzeniem wychowuje kolejne pokolenia przedsiębiorców na całym świecie:

– Pierwszego dnia Gdańsk Business Week uczestnicy byli niepewni, bali się publicznie wypowiadać, wielu z nich nie wierzyło, że mogą nauczyć się czegokolwiek o prowadzeniu biznesu. Po 6 dniach chętnie wypowiadali się w języku angielskim, publicznie prezentowali efekty przeprowadzonych symulacji biznesowych przed jury i przede wszystkim nawiązali przyjaźnie na całe życie. To jest właśnie magia Gdańsk Business Week – tłumaczy Agnieszka Cichocka z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, koordynatorka wydarzenia.

Uczestnicy podczas wydarzenia rozwijali wirtualne firmy w międzynarodowych grupach, a dzięki symulacjom biznesowym w ciągu 6 dni mogli „przebyć” wirtualną drogę 2-letniej firmy. Ponadto tworzyli innowacyjne projekty, które zaprezentowali ostatniego dnia wydarzenia podczas targów zwanych „Trade Show”. Ponad 40 sędziów oceniało ich pomysły i przeznaczyło wirtualne pieniądze na projekty, które ich zdaniem miały największy potencjał.

Zwycięzcą targów została firma Fables, która opracowała projekt „Sherlock” – innowacyjne chipy nałożone na przedmioty, takie jak: klucze czy kalendarz, które pozwalają odnaleźć zgubioną rzecz. Sherlock działa z kompatybilną aplikacją „Watson”. Dlaczego młodzi ludzie zdecydowali się rozwinąć ten pomysł:

– Każdy coś gubi, dlatego uznaliśmy, że taki produkt jest potrzebny – przekonują twórcy Sherlocka. Nie ma takiego produktu na świecie – dodają członkowie Fables.

Grupę tworzyło 9 osób: Agnieszka Soboń, Łukasz Gałecki, Szymon Kowalski, Kinga Władzińska, Zuzanna Dąbrowska, Karol Gołębiewski, Jakub Wittstock, Joanna Gałązka, Julia Orluk. Każda z nich odpowiadała za inny obszar funkcjonowania firmy, np. marketing, finanse czy HR.

Uczestnicy Gdańsk Business Week rozwijali swoje projekty pod okiem ekspertów z firm takich jak: Invest GDA, Kemira, Neoteric, Speednet, Alexander Mann Solutions, Inventity Foundation, Deloitte, Boeing. Program wspierają także: InvestGDA, Kemira, Neoteric, Speednet, Airhelp, Young Digital Planet, Ziaja, Inventity Foundation, GIWK oraz Samorząd Województwa Pomorskiego i Narodowy Bank Polski.

baner_GBW

Gdańsk Business Week 2016 w liczbach:

6 dni

90 uczestników (z Polski, USA i Białorusi)

9 wykładów

19 spotkań grup (podczas których biorą udział w symulacjach biznesowych i rozwijają swoje firmy)

10 mentorów z USA

9 mentorów z Polski

7 stażystów-wolontariuszy

4 edukatorów

46 sędziów podczas Trade Show

Szczegóły na stronie: www.gdanskbusinessweek.pl