Odcinek 24, czyli blogerowe DOsy i DON’Tsy. Bo blogować to trzeba umieć!

Dodano: Sie 30 2013 Autor: Avena Admin

Z blogowaniem, jak z życiem: trzeba umieć pięknie żyć! Trzeba umieć pięknie prowadzić bloga. Generować ruch i pisać z pozycji zapraszającej: do dyskusji o, do zakupu tego, do pójścia do, do zjedzenia tamtego. Ile branż – tyle blogów. Ba! O wiele więcej! A jak bardzo mierzalne jest, które blogi lubimy, do których wracamy i przede wszystkim: dlaczego. Bo blogera spotykamy na imprezach. Bo nam imponuje. Bo kiedyś napisał coś opiniotwórczego i wywołał budującą dyskusję. Bo ma dobre pomysły: co ugotować i co na siebie włożyć. Bo odkrywa knajpy i galerie, których nie znamy. Bo opisuje miejsca, do których się wybieramy. Bo lubi szwedzkie kino lat 90-tych tak, jak my. Bo ma dzieci i identyfikujemy się z nią – matkąblogerką lub nim – ojcemblogerem. Bo jest w życiu tam, gdzie my dopiero będziemy.

Ale blog to krok pierwszy, kiedy już wiemy o czym chcemy pisać i do kogo. Potem są kolejne drobne kroki: rozpoznanie odbiorcy i interakcja. Komunikacja z czytelnikiem. Kiedyś to się nazywało „Listy do Redakcji”. Dzisiaj jest facebook, twitter, pinterest, instagram. Jest zatem selekcja i dopasowanie kontentu naszych mediów społecznościowych do treści i estetyki bloga. Spójność tematyczna i autorytet eksperta. Są mniej lub bardziej „wartościowi” czytelnicy bloga obecni na jego profilu na facebooku. Jest dialog – angażujące pytania i dyskusje. Jest wskaźnik edge rank i zasięg.

Blog i blogowanie. To wszystko warto wiedzieć, to wszystko warto umieć. Dobrze jest mieć się od kogo uczyć. Uczciliśmy MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ BLOGERA – to świetny początek!

 

 

Są blogi o social mediach. Tym razem było o social mediach dla blogów. O tym co należy, czego unikać, na co zwracać uwagę. Starter, od kilku miesięcy również w zaszczytnym gronie blogerów, świętował „Międzynarodowy Dzień Blogera” (przypadający 29) i organizowany przez inicjatywę Trójmiejskie Blogi i PPNT . Głównym punktem programu był wykład pt. Social media dla Blogera, poprowadzony przez Marcina Potkańskiego z agencji reklamowej Brandish. Było bardzo pouczająco i miło. Dziękujemy.