Odcinek 4, czyli branżo kreatywna odważ się!

Dodano: Maj 10 2013 Autor: Avena Admin

Konkurs CREATIVE BUSINESS CUP po raz pierwszy swoim zasięgiem obejmie również Polskę – to dla nas bardzo ważne tym bardziej, że stało się z naszej inicjatywy. No cóż – jesteśmy bezgranicznie dumni! Powodów do dumy jest więcej, ale o tym za chwilę…

Parę słów o konkursie:

CREATIVE BUSINESS CUP to międzynarodowy konkurs dla doświadczonych przedsiębiorców branży kreatywnej. Organizatorem konkursu jest duńskie Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń (Center for Cultural and Experience Economy). Jest to największy konkurs dla kreatywnych przedsiębiorców w Europie. Krajowe – polskie – eliminacje zakończą się w czerwcu (3.06 – zakończenie zbierania zgłoszeń). Duński finał – w listopadzie br.

O co w tym chodzi… 

Kluczowym zadaniem konkursu jest wspierania innowacyjności i promocja branży twórczej. Szeroko rozumianej. Projekt zgłoszony do konkursu musi posiadać silny potencjał rynkowy, a co najmniej jedna z osób w zespole zgłaszającym swój pomysł musi posiadać wykształcenie lub doświadczenie w branży twórczej. Ocenie podlegają zarówno umiejętności kreatywne finalistów, jak i potencjał komercyjny projektu, jego oryginalność. Finalne oceny jurorów są kombinacją tych wymagań. Branże kreatywne, którym dedykowany jest konkurs to: design, architektura, produkcja treści (np. gry komputerowe), reklama, książki i prasa, muzyka, filmy, sztuka i rzemiosło, radio i TV, parki rozrywki czy gastronomia.Do finału kwalifikują się koncepty kreatywne różnych branż, m.in.: modowej, designerskiej czy użytkowej. W 2012 roku w konkursie wystartowało 19 krajów (zdjęcia z ubiegłorocznej edycji w galerii poniżej). Na etapie eliminacji lokalnych, każdy kraj dokonuje wyboru jednego reprezentanta, który bierze udział w duńskim finale CREATIVE BUSINESS CUP. Podczas podsumowującego wydarzenia, reprezentanci krajów przedstawiają jurorom swoje biznesplany. Stawką jest tytuł najlepszego światowego przedsiębiorcy branży kreatywnej oraz nagrody dodatkowe. Imponujące!

Co robić, co robić?! Zgłosić się!

Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 3 czerwca 2013 przesyłając wypełniony biznes plan 8 stron (lub 12 slajdów prezentacji) z opisem konceptu kreatywnego w języku angielskim. Wszystkie wymagania są szczegółowo opisane na naszej stronie.

Polskie JURY to nasz kolejny powód do dumy: Iwona Kossmann, dr Agnieszka Szóstek, Magda Kochanowska, Andrzej Kiesz, Barbara Kacprzak, Agata Małkowska – Szozda, Małgorzata Jasnoch. To grono niebywałe, o imponującym doświadczeniu zawodowym i dorobku.

HARMONOGRAM:

3.06 – zakończenie zbierania zgłoszeń

28.06 – wybór finałowego pomysłu krajowego

listopad – finał międzynarodowy

Więcej o CREATIVE BUSINESS CUP

Strona duńskiego organizatora konkursu CREATIVE BUSINESS CUP

 

HISTORIA KONKURSU CREATIVE BUSINESS CUP:

Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń z siedzibą w Roskilde to instytucja powstała w 2008r. z inicjatywy Ministerstwa Kultury oraz Ministerstwa Gospodarki i Biznesu. Celem działania tej instytucji jest m.in. udoskonalenie warunków współpracy pomiędzy światem biznesu a sektorem kultury. Autorskimi i różnorodnymi projektami Centrum obejmuje Danię, kraje skandynawskie, ale i całą Europę. Na bazie idei rozprzestrzeniania współpracy pomiędzy krajami, w 2010 roku uruchomiono po raz pierwszy konkurs CREATIVE BUSINESS CUP. Średnio w każdej edycji bierze udział około 50 firm. Duńskimi partnerami edycji w 2012r. były m.in.: Dell, Carlsberg, Roskilde Festival czy organizator Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. W ubiegłym roku zwyciężyła specjalna platforma online: wewantcinema.com, która w swoim założeniu umożliwia realny wpływ na repertuar wybranego kina. Po zarejestrowaniu na stronie wybiera się film, miejsce, rezerwuje bilety i tym samym generuje ruch wokół danego wydarzenia. W jury poprzednich edycji znaleźli się m.in. dyrektorzy sieciowych agencji marketingowych, inwestorzy i przedsiębiorcy światowych rynków, doświadczeni startupowcy i designerzy z RPA, Malezji, USA, Estonii, Brazylii i Danii.