Panie Robercie, co zmieniło się w Pana życiu od czasu wygranej krajowego etapu konkursu CBC?
Chyba zacząłem powoli łysieć (śmiech). A tak na poważnie to całe życie musiałem podporządkować pod Aeon Form. Ilość pracy przy takim projekcie wymaga wielu poświęceń i silnej woli.
Patrząc na rozwój AEON Form chyba można powiedzieć, że konkurs Creative Business Cup dość mocno wpłynął na Pana biznes.
Nasze produkty zostały docenione przez ludzi z całego świata i kultur. Utwierdziło nas to w przekonaniu, że możemy myśleć o szerszych horyzontach i zacząć ekspansję na rynkach międzynarodowych.
W Kopenhadze był Pan razem ze współzałożycielami AEON Form, Dominikiem Sędzickim i Aleksandrem Bielawskim. Jak wspomina Pan tamten czas, czas przygotowań do konkursu?
Przygotowania do konkursu przebiegały bez większych problemów. Najwięcej satysfakcji sprawiło nam przygotowanie materiału filmowego, który był jednym z wymogów wzięcia udziału w konkursie. Efekty przewyższyły nasze oczekiwania.
Pamięta Pan, który z zaprezentowanych finałowych pomysłów zrobił na Panu największe wrażenie?
Wszystkie firmy i pomysły sprawiły na mnie bardzo duże wrażenie. Co do najlepszego pomysłu to zgadzam się z Jury konkursu. Teddy The Guarian, niepozorny pluszowy miś, który może zrewolucjonizować rynek pediatrii. Badaja stan zdrowia dziecka w trybie rzeczywistym poprzez wbudowane sensory medyczne i symultanicznie wysyła zbierane informację do rodziców i pediatry, które mogą być w łatwy sposób dostępne poprzez aplikację mobilną lub webową.
Bardzo ciekawym i perspektywicznym pomysłem jest Orange Fiber z Włoch. Materiał tekstylny wykonany z pulpy cytrusów, która jest w dzisiejszych czasach odpadem produkowanym w niesamowicie wielkich ilościach.
Przyszłość na wyciągnięcie ręki. Proszę opowiedzieć, co działo się w Kopenhadze? Co czuje osoba, która ma szansę zaprezentować swój pomysł na biznes całemu światu?
Niesamowita ekscytacja połączona z lekkim stresem i niepewnością przed prezentacjami. Ale na koniec dnia wśród tak wielu kreatywnych i innowacyjnych osób z całego świata przy lampce wina już tylko radość z możliwości wymiany doświadczeń i opinii.
Jak należy przygotować się do Creative Business Cup? I z własnego doświadczenia, jakich rad mógłby Pan udzielić osobom, które chciałyby wziąć udział w konkursie?
Przede wszystkim warto zaprezentować aspekty swojego projektu, które wyróżniają się od tych dostępnych na rynku. Chodzi o wizję, które mogą mieć wpływ na globalne zmiany w danej dziedzinie życia.
A jakimi wskazówkami mógłby się Pan podzielić z uczestnikami konkursu przed finałem ogólnopolskim?
Najważniejsze jest dopracowanie biznesplanu i ogólnej wizji rozwoju firmy. Jury szuka projektów które mają potencjał zrewolucjonizowania pewnych aspektów życia , takich, które potrzebują wsparcia finansowego i mentoringu, aby mogły być dopracowane i zostać wdrożone w życie.
Bardzo dziękuję za rozmowę.
A my czekamy na kolejne zgłoszenia! Rekrutacja trwa do 6 czerwca.
Zapisy: www.cbc.inkubatrostarter.pl