Zakończył się młodzieżowy tydzień z biznesem w Gdańsku

Dodano: Lip 25 2017 Autor: Personal PR

Gdańsk Business Week to biznesowe wakacje dla młodzieży w wieku 15-19 lat organizowane przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. W dniach 16-21 lipca uczestnicy brali udział w symulacji biznesowej, przechodząc w 6 dni 2-letnią drogę rozwoju firmy. Dodatkowo uczestniczyli w warsztatach i prelekcjach pod okiem polskich i angielskich menedżerów. W piątek, 21 lipca, zaprezentowali efekty swojej pracy przedsiębiorcom, ekspertom i Prezydentowi Miasta Gdańska.

 Gdans_Business_Week

W tegorocznym Gdańsk Business Week wzięło udział 95 nastolatków z Polski, Gruzji, i Ukrainy. Podczas wydarzenia porozumiewali się tylko po angielsku. Pod okiem ekspertów codziennie rozwijali swoje przedsiębiorcze umiejętności, o czym opowiada jeden z trenerów:

 

– W tym roku zostałem zaproszony do udziału w Gdańsk Business Week jako mentor dla grupy młodzieży, która rozwija się w obszarze szeroko pojętej przedsiębiorczości i uczy, że prowadzenie biznesu to służba innym, ale i świetna zabawa. Program jest niesamowicie intensywny, zaczyna się codziennie o 8.00 i trwa do 21.00, odbywa się w całości po angielsku i stawia wysoko poprzeczkę młodym adeptom przedsiębiorczości. Współpracując z amerykańskimi koleżankami i kolegami podpowiadamy, pozostawiając ostateczne decyzje w symulacjach biznesowych i projektach młodzieży – mówi Maciej Stępa, CEO Profit Plus.

 

Po tygodniu zajęć uczestnicy zaprezentowali 21 lipca efekty pracy podczas tzw. Trade Show. Sala sportowa Gdańskiego Liceum Autonomicznego stała się na jedną godzinę targami przedsiębiorstw. Uczniowie w swoich grupach przygotowali stanowiska, na których prezentowali swoje produkty, takie jak słuchawki tłumaczące na żywo obcą mowę, sieć restauracji oferujących bezglutenowe jedzenie czy kubek zmieniający temperaturę napoju w 20 sekund.

Zaproszeni goście wcielili się w inwestorów z określoną pulą wirtualnych pieniędzy – przekazywali fundusze zespołom, które ich zdaniem miały najbardziej przemyślany produkt oraz plan sprzedażowy. W rolę inwestorów wcielili się m.in. prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Wiceprezesi STARTERA: Tomasz Szymczak i Joanna Grandzicka oraz przedstawiciele Invest GDA, Samorządu Województwa Pomorskiego czy firmy Speednet,

Wyniki trade show uczestnicy poznali na uroczystej gali w piątkowy wieczór w Europejskim Centrum Solidarności. Największe uznanie w oczach inwestorów zdobyła firma „Awe-full A”, która opracowała „Strażnik zdrowia” – personalną bransoletkę, która analizuje działanie całego organizmu w poszukiwaniu chorób i schorzeń. Oszczędza czas poprzez wystawienie diagnozy bez wizyty lekarskiej. Co o werdykcie sądzi wyróżniona młodzież:

– Chociaż nasz zespół składał się z bardzo różnych osób z odmiennymi zainteresowaniami, udało nam się zintegrować. I to właśnie praca zespołowa była podstawą naszego sukcesu – przekonuje Artur Andrzejewski, jeden z członków zwycięskiej firmy.

– Gdańsk Business Week jest impulsem do zmiany i dalszego rozwoju. Daje nam szansę na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Wydarzenie się skończyło, ale inspiracje pozostają. Teraz wszystko zależy od nas – dodaje Artur Andrzejewski.